Esper que estigues tots moooooooooooooooolt bé.
Estic molt content que dilluns ja podreu sortir al carrer, a passejar, campions!!!!!!!
Aquí us deix les solucions d'aquesta setmana. Així que ara és hora d'agafar boli per corregir i anar exercici a exercici, d'acord?
Si no enteneu qualsevol activitat, per a qualsevol dubte, per favor, posau-vos en contacte amb naltros i ens ho demanau, d'acord?
Moooooltes gràcies i bon cap de setmana!!!!
Abraçada,
Salva.
MATEMÀTIQUES
Fitxa 1
1. a) Perpendiculars. b) Obliqües. c) Paral·leles. d) Paral·leles.
2. Resposta lliure, us heu de fixar en la teoria, en com ho vàrem aprendre:
- Les rectes a i b no es tallen per molt que les prolonguem. Són rectes paral·leles.
- Les rectes a i d es tallen formant quatre angles iguals. Són rectes perpendiculars.
- Les rectes b i c es tallen formant angles diferents. Són rectes obliqües.
Fitxa 2
1. a) 3 /12 ; b) 4 /12 ; c) 2 /12.
2. - A 3 bolígrafs pintats dels 4 que hi ha.
- B 4 gomes pintades de les 5 que hi ha.
- C 7 maquinetes pintades de les 10 que hi ha.
- D 2 regles pintades de les 7 que hi ha.
3. - Triangle: 1; 3; 1/3.
- Rectangle: 6; 8; 6/8.
- Cercle: 2; 4; 2/4.
Fitxa 3
1. a) 9.500. b) 5.800.000. c) 60.000. d) 2.000. e) 9.000. f) 1.500. g) 500. h) 85.
2. a) 9,5. b) 0,2. c) 0,5. d) 5,8. e) 9. f) 0,85. g) 6. h) 150. i) 65,9. j) 45.
3. a) 5.300. b) 84,5. c) 12.324. d) 6.003,12.
4.
Solucions a les operacions:
Recordau que el més important és com col·locam el números:
Us adjunt una foto de como ho hem explicat a la pissarra fins ara:
765,23 + 654,1 + 67
ho recordau??? si no me demanau.....=)7859,22 - 76,14
7859,22
- 76,14
7.783,08
754347,2 x 5
754347,2
x5
3771736,0 = 3.771.736
677,24 : 2 = 338,62 quocient, 0 residu
us recordau??? si no me demanau, eh?… =)
RELIGIÓ/VALORS
La història d’aquest curtmetratge es desenvolupa en un cable telefònic on uns ocells es posen a descansar. Més tard apareix un ocell més gran que vol estar amb ells. Però els ocells petits no semblen estar gaire disposats a compartir el seu cable i es riuen d’ell. La seva antipatia els costarà cara i aprenen una merescuda lliçó.
- Emocions que poden aparèixer; poden ser vàries i estan totes benvingudes, ràbia, alegria, empatia….
- Valors per treballar: tolerància i la convivència.
CATALÀ
Fitxa 1
1. Femenins: botiguera, lleona, moixa, mestra, actriu. Masculins: batle, gall, campió, avi, jugador. • Afegeixen la terminació -a: botiguera, moixa, àvia, jugadora. Canvien la -e per la -a: mestra. Afegeixen una terminació diferent: batlessa, lleona, actriu, gallina.
2. Resposta oberta. A les frases han de quedar clars els diferents significats de canal.
Aquí us deix un exemple:
El canal (nom masculí)
- Conducte artificial tancat per portar l'aigua d'un lloc a un altre, generalment en gran quantitat.
- Conducte del cos, generalment buit i fi, per on circulen substàncies més o menys líquides
La canal (nom femení)
- Conducte obert, generalment de terrissa, per on passa l'aigua o un altre líquid.
- Conducte format per teules que serveix per recollir l'aigua de la pluja que s'escorre per la teulada.
3. a) dia, diccionari, dimoni, diumenge; b) maleta, maneta, màscara, matinar; c) solcar, solitari, somni, soterrani.
Fitxa 2
1. sabates, autobusos, esclops, ordinadors, ratolins, regles, panxes, cans, boscos, al·lotes.
2. Plurals: pluges, amigues, vaques, llengües, bigues, corretges, roques, dolces.
Singulars: pasqua, platja, plaça, caça, esponja, groga, aigua, boca.
3. a) nas; b) dissabte; c) carn; d) randa; e) gra; f) boca.
ANGLÈS
No hay comentarios:
Publicar un comentario